Instant Magazine opent nieuw kantoor in Frankfurt en New York

Instant Magazine is hard op weg om op internationaal niveau mee te spelen in de wereld van contentmarketing-tools. Met een hoofdkantoor in Amsterdam en een kantoor in Londen bedienen zij op dit moment ruim 800 klanten uit 20 verschillende landen.

De ambitie is helder: “het internet relevanter en mooier te maken”. Dit maakt de internationale expansie een logische volgende stap. Deze uitbreiding wordt gerealiseerd door de opening van twee nieuwe kantoren waarvan een in Frankfurt en een in New York. Instant Magazine verbreedt hiermee in hoog tempo haar dienstverlening en maakt zo gebruik van lokale marktexpertise.

2016 laat 3 grote trends zien die in 2017 alleen nog maar belangrijker gaan worden:

- Zenith geeft aan dat naar verwachting 75% van het internetverkeer via mobiel gaat.

- Video wordt steeds belangrijker, Cisco verwacht dat 75% van alle content geconsumeerd wordt in de vorm van video.

- Last but not least is er bij Instant magazine een groei in online publicaties te zien: van 2500 in 2015 naar 7000 in 2016 (een groei van 180%) waarbij alle publicaties van 2016 samen goed waren voor 33 jaar leestijd.

Er ontstaat steeds meer native digital content. Organisaties zijn op zoek naar nieuwe manieren om andere doelgroepen te bereiken of zoeken naar mogelijkheden voor verticale uitbreiding.

Dat er behoefte is aan een gebruiksvriendelijke oplossing voor online publicaties blijkt tevens uit de tractie. Met grote klanten als PwC, EY, Volvo en Deloitte en een klantenbestand wat met 200% is gegroeid heeft Instant Magazine een mooi portfolio. Als het aan CEO Daan Reijnders ligt dragen de nieuwe kantoren in New York en Frankfurt bij aan de internationale groei.

“De nieuwe onderkomens in New York en Frankfurt zullen ons helpen onze groeiambities verder te realiseren.” - Daan Reijnders

Einde persbericht

-------------------------------------------------------

Over Instant Magazine

Instant Magazine is een veelzijdig digitaal publicatieplatform dat al sinds 2008 ervaring heeft met het creëren van online magazines. De opkomst van smartphones en tablets bemoeilijkte het produceren van responsive online magazines en goede software die aan alle eisen voldeed was niet beschikbaar. Daarom heeft Instant Magazine zelf een tool ontwikkeld waarmee volledig responsive magazines te produceren zijn. Het eerste online magazine werd in maart 2013 gepubliceerd en hiermee werd Instant Magazine realiteit.

Over Instant Magazine

Modern consumers crave content that's snackable, highly visual and accessible anywhere. Legacy formats like email, blogs, and PDFs no longer cut it — but few brands are aware of the alternatives.

Instant Magazine frees brands and businesses from the constraints of traditional formats by empowering them to produce visually immersive content experiences designed for today's audiences.

Our powerful platform simplifies the production of next-level interactive web content, allowing anyone to create media-rich sales and marketing collateral that's perfectly responsive, perfectly measurable, and perfectly awesome.