Maak nog makkelijker online magazines met de compleet vernieuwde software van Instant Magazine

Juni 2015

Instant Magazine lanceerde in 2013 ‘s werelds eerste tool om responsive magazines in een handomdraai te publiceren. De startup uit Alkmaar is sinds die tijd uitgegroeid tot een internationaal platform op het gebied van digitale publicaties. Afgelopen maand heeft Instant Magazine haar software compleet vernieuwd en zet daarmee de volgende stap in het nog sneller ontwerpen, publiceren en verspreiden van online magazines.

Een snellere en een simpeler workflow

“De verbeteringen aan de software zijn ingegeven door de feedback van onze inmiddels 200 nationale en internationale klanten”. Aan het woord is Daan Reijnders, oprichter van Instant Magazine. “Het hele proces van het vormgeven en publiceren van je digitale publicatie kan nu sneller en gemakkelijker. Daarnaast hebben we onze image library uitgebreid en hebben onze klanten ruime keuze uit meer dan 30 responsive templates”.

Instant Magazine integreert nu ook veel makkelijker met externe platformen

De wereld van online magazines innoveert ontzettend snel. Vanuit de behoefte van de gebruikers is het nu mogelijk koppelingen te maken met externe platformen zoals CRM systemen, Social log-in en Google DoubleClick. Met het laatste kun je adverteerders de mogelijkheid bieden om met online banners te adverteren in je digitale publicatie.

De ontwikkeling van Instant Magazine gaat door

Deze update van onze software is uiteindelijk een veel beter vertrekpunt voor alle toekomstige ontwikkelingen. De mogelijkheden tot personalisatie (behavorial personalization) worden flink worden uitgebreid. Dat betekent dat de inhoud van de content gebaseerd kan worden op basis van historisch gedrag van de lezer. Dat is de volgende stap die online magazines gaan maken.

“De verbeteringen aan de software zijn ingegeven door de feedback van onze inmiddels 200 nationale en internationale klanten”„ Daan Reijnderes, initiator en mede-eigenaar Instant Magazine

Van de Nederlandse markt doorgroeien naar de internationale

Inmiddels zijn er al meer dan 200 bedrijven uit 8 landen die de software van Instant Magazine gebruiken om hun content te digitaliseren of als content marketing platform in te zetten. Bedrijven als PwC, Rabobank, Zurich, TimeOut, Rodale en Volvo kiezen steeds vaker voor browserpublicaties. Of dat nu een relatiemagazine is, een brochure, een event magazine of personeelsblad.

Heb je vragen, feedback of opmerkingen? Neem contact op via info@instantmagazine.com of check onze website op www.instantmagazine.com

About Instant Magazine

Modern consumers crave content that's snackable, highly visual and accessible anywhere. Legacy formats like email, blogs, and PDFs no longer cut it — but few brands are aware of the alternatives.

Instant Magazine frees brands and businesses from the constraints of traditional formats by empowering them to produce visually immersive content experiences designed for today's audiences.

Our powerful platform simplifies the production of next-level interactive web content, allowing anyone to create media-rich sales and marketing collateral that's perfectly responsive, perfectly measurable, and perfectly awesome.