Instant Magazine krijgt groei-impuls van Newion Investments

In 2013 lanceerde Instant Magazine een online platform voor het maken van responsive digitale magazines. Publicaties die optimaal leesbaar zijn op smartphone, tablet en desktop. Inmiddels bedient Instant Magazine ruim 250 klanten in 8 landen en zijn er meer dan 2.000 magazines gepubliceerd. Newion Investments brengt kennis en middelen in om de software verder te ontwikkelen en internationale groei mogelijk te maken.

Mooi portfolio
De software van Instant Magazine wordt voor allerlei toepassingen ingezet. Van relatiemagazines tot personeelsbladen, van jaarverslagen tot digitale brochures. Maar ook nieuwsbrieven, eventverslagen en e-books worden in de tool gemaakt.

Dat er behoefte is aan een gebruiksvriendelijke oplossing voor digitaal publiceren blijkt uit de tractie. Met klanten als PwC, Volvo, Sunweb, Rabobank, ASR, Zurich, Runner’s World, TimeOut, MPG en InShared is er in twee jaar een mooi portfolio opgebouwd.

“We waren direct onder de indruk van het platform en het klantenportfolio van Instant Magazine. Met onze kennis van B2B software bedrijven en specifieke ervaring met het internationaliseren van marketing/CMS bedrijven kunnen we Instant Magazine echt helpen met de volgende stappen op weg naar internationaal marktleiderschap!„ Erik Aeyelts Averink, Partner bij Newion Investments

Van CMS naar WYSIWYG
Gebruikers kunnen nu met een intuïtief CMS hun digitale magazines vormgeven. Met Newion aan boord wordt het development team uitgebreid en het CMS doorontwikkeld naar een zogenaamde What You See Is What You Get editor. Daarmee wordt het nóg eenvoudiger om de magazines op te maken, te publiceren en verspreiden.

Van content publishing naar content marketing
Instant Magazine geeft volledig inzicht in de interesse van lezers. Een deel van de investering wordt aangewend om de ‘marketing functionaliteiten’ verder uit te breiden. Joost Galama, CTO: “Alles draait om relevantie. Op basis van leesgedrag en content engagement kunnen we lezersprofielen opbouwen. Met die data worden de lezers nóg beter voorzien van relevante content.”

Internationale ambities
Het platform wordt op een wereldwijd netwerk gehost. Zowel de software als de gepubliceerde magazines zijn via elke browser toegankelijk. Daarmee is het product ontzettend schaalbaar. Daan Reijnders, CEO: “We zien een flinke toename van klanten in de UK en Scandinavische landen. Maar ook uit de USA krijgen we steeds meer aanvragen. We bereiken onze klanten primair via online kanalen. Met de investering zijn we in staat een veel groter bereik te creëren en onze websales te optimaliseren.”

About Newion Investments
Newion has been one of the most successful investment companies in its sector since it was founded in 2000. Portfolio companies include Collibra, iWelcome, Reasult, MaPS Systems, 24iMedia and Vector Fabrics. Now investing from its third fund with a value of € 50 million, Newion focuses on business technology and software companies in the Benelux. The main investor in Newion II is the European Investment Fund, which supports innovative companies through the EU ‘Competitiveness and Innovation Framework Programme’ (‘CIP’).

Over Instant Magazine

Modern consumers crave content that's snackable, highly visual and accessible anywhere. Legacy formats like email, blogs, and PDFs no longer cut it — but few brands are aware of the alternatives.

Instant Magazine frees brands and businesses from the constraints of traditional formats by empowering them to produce visually immersive content experiences designed for today's audiences.

Our powerful platform simplifies the production of next-level interactive web content, allowing anyone to create media-rich sales and marketing collateral that's perfectly responsive, perfectly measurable, and perfectly awesome.